Torsdag 2:a cellgifts behandlingen
Då var det dax för prövning nr 2 kl.9.00 Sundsvallssjukhus (null)

(null)


Har varit rätt orolig inför den här kommande cellgifts ☠️ prövningen med tanke på hur jag mådde sist. 
Inför den här gången har jag ju lite erfarenhet vilket jag hoppas jag ska använda mig av, om jag nu inte fortsätter att vara så envis och insistera på att klara mig själv!!!
Ja, jag vet vad ni tänker och säkert säger till varandra. Jag lovar att jag ska höra av mig och lyssna på er. Vad vore jag utan er min familj och mina vänner. 
Ni är jävligt jobbiga och tjatiga ibland men så himla fina omtänksamma och härliga då ni läxar upp mig samtidigt som ni överöser mig mig kärlek. Jag blir rörd och glad över all kärlek! Jag känner mig så fantastiskt RIK så otroligt lyckligt lottad och stolt över mig själv som lyckats samla så många kloka människor i min " vänskaps koffert" TACK
Jag träffade min läkare igår och fick prata igenom vad som hände i min kropp och mitt psyke. Vi gick igenom mina prover jag tog i tisdags på vårdcentralen. Hade med mig Maria  som extra öron eftersom min  " kemo brain" har en benägenhet att selektera vad jag ska komma ihåg och det är kanske inte alltid det viktigaste!!!

(Vården jag får fungerar så bra. Från dag ett har allt gått som på ett pärlband, snabba beslut, raka besked även om dom varit svåra att ta emot och säkerligen svåra att ge. Såväl på mammograficentrum, kirurgen och onkologen. Läkarna, sjuksköterskorna och undersköterskorna är så kunniga, proffsiga och intresserade så mänskliga varma och glada. Vilket verkligen underlättar min resa och gör att den så mycket lättare).
Proverna som togs var för att ha koll på lever, njurar och hjärtat men även vitablodkroppar, socker mm. Så att dom inte tagit stryk eller är för låga för då måste jag vänta med behandlingen tills dom blivit bättre. 
Som tur var så ser allt bra ut lite låga levervärden men inget alarmerande och dom vitablodkropparna OK bör dock vara fler så jag får en extra spruta att ta hemma imorgon för att kick starta produktionen.
Timmarna på sjukhuset gick så snabbt, Maria var med fram till 11.30 och pratade och skrattade bort tiden.  
 Jag blir ju lite trött och väldigt kall att allt dom pumpar i mig och av "kyl" vantarna och tofflorna jag har på mig i 1 tim för att slippa tappa eller få fula missfärgade naglar. 
Så innan min lunch date Ingela kom med mat så hann jag vila ögonen en snabbis och stå ut med kylan i 30 minuter.

Halv två var jag klar 


(null)

(null)

då blev det en snabbis till Birsta för att få " titta" lite få folk ute i verkligheten. Härligt och nödvändigt för att inte bli helt bortkopplad och lite smått tokig trots att det är påfrestande på kroppen så här direkt efter min behandling. Känner mig oförskämt pigg men kroppen säger ifrån så vi tar en efterlängtad FIKA på Charm och lyckas trycka in lite efterlängtad shopping. 

Befriande!
Tröstande!
Välmåendebyggande!











Anonym

Vilken fin eftermiddag det blev. Tack för den raring :)

Anonym

Tack för att du delar med dig, nu vet jag ju det gick. Fint❤ vilka godingar du fick spendera dagen med 😍 kram på dig!

Emma

Hej Carina!
Första gången jag hittar dit! Har fått lite uppdateringar på jobbet hur det går för dig men nu kunde jag läsa sig.
Vilken resa du går igen just nu! Förstår att det är skit tufft men du ser ändå så stark ut på bilderna! Härligt att se dig 😍
Fint att du delar med dig!
Ta hand om dig ❤️Stor kram

Anna

Håller tummarna för att du ska få så bra som möjligt efter den här behandlingsomgången. Följer dig och skickar massor av kramar och kärlek från hela familjen. ❤️ Kram Anna, Liv, Edith och Malte

Anna

Håller tummarna för att du ska få så bra som möjligt efter den här behandlingsomgången. Följer dig och skickar massor av kramar och kärlek från hela familjen. ❤️ Kram Anna, Liv, Edith och Malte

Svar: Tack Anna å gänget vad roligt det var att träffa dig å få krama om dig om det så bara var i förbifarten 😘
Carina Ruda

Camilla

Följer dig och tänker mycket på dig och dina nära. Det är så fint att du delar med dig.
Skickar Kärlek i massor!!!
Puss och kram

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress