Torsdag
Det är så häftigt hur min kropp från att ha mått så dåligt, varit så påverkad av cellgifterna att den knappt orkat fungera nu en dryg vecka senare mår och fungerar nästan som vanligt!

Glädjen jag känner när jag vaknar på morgonen och känner mig stark, pigg och sugen på livet igen är nästan obeskrivbar. Det var ett tag sedan jag vaknade med ett leende på mina läppar sugen på att kliva upp och äta frukost. Idag är en sån dag! Igår var en sån dag, den kändes nästan normal som dagarna innan jag fick mitt cancerbesked.

Gårdagens eftermiddag tillbringade jag i ateljén hos Victoria.

(null)

Victoria och jag har länge pratat om att jag ska komma till henne på artjournaling kurs och igår blev det av. 
Så inspirerande att få kliva in i hennes ateljé som är fullproppad med hennes konst. Kan varmt rekommendera er alla att kolla in henne på gloriavictoria.se och läsa om artjournaling och framförallt se hennes konst och hennes vision. Vem vet kanske även du blir inspirerad och lockad till att utveckla dig själv och din kreativa sida.

Min tanke med att gå kurs hos Victoria är att den kunskap och dom tekniker hon lär mig ska hjälpa mig att komma igång och uttrycka dom känslor, tankar och idéer jag har inom mig. 

Eftermiddagen var helt magisk. Vi startade med ett blankt vitt papper som kändes rätt skrämmande och läskigt men som så sakteliga fylldes med färg och form nästan av sig själv. Viktoria pratade och visade mig de grundläggande stegen och de collage och transfer tekniker jag skulle lära mig samtidigt som jag valde färger och plockade ut schabloner och bilder vilket  resulterade i att det sakta växte fram en bild på mitt papper. Otroligt! Hur något som först kändes så skrämmande blev så roligt och fängslande. Tiden flög iväg!


(null)

Jag måste säga att jag är riktigt imponerad av mig själv! Mitt första försök till artjournaling. 
Nu längtar jag efter att få testa mina nya kunskaper (om än så grundläggande) på mina torsos i gips och papier mache.
Steg ett blir att inhandla en hel del färg, pennor, kritor, penslar och schabloner sen är det bara att sätta igång!

Tack Victoria jag återkommer snart för att inhämta mer kunskap!

Och tack Anna-Lena för att du tog med mig på kvällspromenad och bjöd mig på middag på Skönsmons kvarterskrog utan dig hade jag nog somnat utan kvällsmat i soffan. 





Anonym

Hej
Imorgon tänker jag åka på mötet på tant Anki. Hoppas vi ses och att du orkar. /kram Maria fr Söråker

Svar: Hej Maria det hade jag också tänkt men nu får jag besök från Stockholm så det krockar vi kanske ses nästa gång / kram
Carina Ruda

Anonym

Fantastisk tavla gumman❤️

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress