Fredag morgon
Ligger i soffan och snörvlar priset jag får betala för min härliga lördag på stan. 

Det var så kul och energi boostande att äta lunch, prata, skratta och träffa så många jag känner. Med facit i hand skulle jag kanske inte ha kramats så mycket men det var så skönt att göra det och få så mycket kärlek och glädje. Något jag verkligen behövde och behöver. Börjar känna mig rätt tom och lite tröstlös. Dagarna är så långa och det blir svårare och svårare för mig att få dom att gå.

På torsdag får jag nr. 5 av 6 cellgiftsbehandlingar. Slutet är nära, den sista behandlingen får jag (om allt går som det ska) den 20:e december. Känns både skönt och skrämmande att det snart är över. Mer än hälften avklarade och ljuset börjar skönjas i horisonten! Samtidigt som det skrämmer för nu närmar sig stunden då jag får veta om cellgifterna gjort sitt jobb!  Kommer all min smärta, alla biverkningar, all min trötthet att ha varit värt det? Vad visar proverna och vad säger läkarna? Tankarna mal och jag vrider och vänder på alla olika tänkbara resultat. Även om jag varit smärtsamt medveten om processen och att den dagen kommer att komma så har tiden fram tills nu mer handlat om att orka och klara av cellgifterna än att tänka på framtiden! 

Men nu är framtiden inte så långt bort och den gör sig mer och mer påmind. Hur förbereder jag mig mentalt på det som kommer? Tänk om det inte alls gått bra? Vad gör jag då? Hur orkar jag då? Vad händer då? Vilket stöd får och behöver jag då? Vad gör sjukvården? 
Mitt huvud kokar. Jag vill inte tänka på att det kanske inte fungerat men jag känner samtidigt att jag inte kan låta bli. Det svåra är bara att jag inte har några svar så tankarna bara fortsätter utan att ha något att förankra sig på. 

Som tur är så har jag mitt "skapa" rum dit jag kan gå och försvinna in i en annan värld i några timmar när tankarna blir för mycket...
(null)

(null)

(null)


Anonym

Kram❤

Anonym

Kram från Anneli skulle det vara❤

Anonym

Kram från Anneli skulle det vara❤

Anonym

Kram från Anneli skulle det vara❤

Anonym

Kram från Anneli skulle det vara❤

Lena Jadekrantz

Underbart skapande<3

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress